Miejmy oczy szeroko otwarte

Sprzedawcy, a także właściciele sklepów używają sztuczek, z których nie zdajemy sobie sprawy tylko po to, aby nakłonić nas do zakupów właśnie w ich sklepach. Są to najczęściej metody, które działają na naszą podświadomość. Jedną z nich jest oczywiście skuteczna reklama, po obejrzeniu, której stwierdzamy, że nie potrafimy się obejść bez zachwalanej rzeczy bez względu na to czy jest to proszek do prania, czy tez cudowny krem, po zastosowaniu, którego zachowamy młodość i świeżość przez długie lata. Często się zdarza, że nie pamiętamy o reklamie, jednak kupujemy towar robiąc zakupy. To jest właśnie skuteczność reklamy, z której informacje tkwią przez długi czas w naszej podświadomości i budzą się wtedy, kiedy zobaczymy dany produkt. Innym sposobem na zwabienie klientów do swojego sklepu są tak zwane potykacze, czyli tablice, na których widnieją promocyjne oferty lub hostessy, które zatrzymują naszą uwagę na danym produkcie. Również ekspozycja towarów nie jest przypadkowa, ale bardzo dobrze przemyślana. Na wysokości naszych oczu poukładane są najczęściej produkty najdroższe, których często byśmy nie zauważyli, gdyby leżały na najniższej półce. W marketach spożywczych celowo również są obecne piekarnie, z których dochodzi apetyczny aromat pieczywa. Czując go stajemy się głodni, więc kupujemy więcej rzeczy, uważając, że to zaspokoi nasz apetyt. Jeśli wybieramy się na zakupy pamiętajmy o tym, aby najpierw się najeść i zrobić listę najpotrzebniejszych rzeczy. Dzięki czemu unikniemy niepotrzebnych wydatków.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.